...Дискусія–спосіб зміцнити опонента в його помилках (Амброз Бірс)...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 19.05.2015 - Секція №2
Законодавством України 3 серпня 2014 року внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме  Законом № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» було запроваджено військовий збір, дію якого продовжено на невизначений термін.
Податковим  агентам необхідно вирішити низку проблемних питань, щодо нарахування «нового податку» у зв’язку з неузгодженістю питань пов'язаних із неналагодженим механізмом сплати цього податку. Податкові агенти (юридичні та самозайняті особи) утримують та сплачують військовий збір за рахунок доходу фізичної особи. Тому до податкових витрат підприємства цей податок не включають.
Платниками військового збору є особи, визначені  п. 162.1 ст. 162 ПКУ, а саме:
– фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
– фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
– податковий агент.
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.
Під об’єктом оподаткування військовим збором мається на увазі дохід, який нараховується (виплачується, надається) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Розмір ставки військового податку становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підр. 10 р. XX ПКУ від 02 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами і доповненнями).
Слід відзначити, що виплати, які не включаються до фонду оплати праці (відповідно до Інструкції № 5), а саме: подарунки, компенсація вартості понесених працівником витрат, не підтверджених первинними документами, сума неповернених коштів, виданих працівнику на відрядження, та інші (так звані додаткові блага), не є об'єктом оподаткування військовим збором.
Також слід зауважити, сплата військового збору військовослужбовцями не проводиться, так як військовослужбовці не перебувають у трудових відносинах і не являються найманими працівниками, а проходять військову службу. Таким чином доходи, що отримують військовослужбовці у вигляді грошового забезпечення, не відповідають визначенню заробітної плати, тобто не є об’єктом оподаткування військовим збором.
У випадках, коли оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (пп. 168.1.2 п. 168. 1 ст. 168 ПКУ).
Механізм нарахування та сплати військового податку проводиться в аналогічному порядку, що і нарахування та сплата податку з доходів фізичних осіб.
Об’єктом оподаткування військовим збором будуть доходи з джерелом виплати з України у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, у тому числі за цивільно-правовими договорами, які включаються до фонду оплати праці; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.
Законопроект від 09.09.2014 р. № 5047 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо усунення неузгодженостей при стягненні військового збору» передбачає звільнення з-під об’єкту оподаткування військового збору будь-які доходи, отримані фізичними особами, які мають податкову адресу на тимчасово окупованій території АР Крим або на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція.
Законодавством України передбачена фінансова та адміністративна відповідальність за не нарахування, неутримання та несплату військового збору.
 
Список використаних джерел:
1. Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів: Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 // Відомості Верховної Ради України від 26.09.2014. – 2014 р., № 39, стор. 2800, стаття 2006
2. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями // Відомості Верховної Ради України від 08.04.2011. – 2011 р., № 13, / № 13-14, № 15-16, № 17 / стор. 556, стаття 112
3. Про засади внутрішньої і зовнішньої політики: Закон України від 1.07.2010 р. № 2411-VI // Офіційний вісник України. – 2010. – № 55. – Ст. 1840.
4. Військовий збір: що потрібно знати 18.08.2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nalogovnet.com/uk/nalogovye-izmenenija-/11420-voennyj-sbor-chto-nuzhno-znat.html
5. Військовий податок в Україні 28.08.2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bizresurs.com.ua/pravo/tax/viyskoviy_zbir_ukraina_2014.html 
 
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2019
Квітень
ПнВтСрЧтПтСбНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція