...Здібним заздрять, талановитим шкодять, геніальним лестять (М.Фадуль)...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 14.06.2018 - СЕКЦІЯ №5
Одним із дієвих способів документування злочинної діяльності організованих злочинних груп і злочинних організацій та здобуття доказової бази кримінальної діяльності ОЗГ та ЗО по кримінальним провадженням є – виконання спеціального завдання з розкриття злочинної діяльності організованої групи чи злочинної організації. 
Загальнотеоретичні та тактичні засади виконання спеціального завдання досліджували вітчизняні науковці: О.М. Бандурка [1], О.М. Джужа [2], Д.Й. Никифорчук [3], В.В. Поливода [3], М.А. Погорецький [4], Л.Д. Удалова [5] та інших вчених. 
Разом з тим, при наявності великої кількості наукового і практичного матеріалу, що стосується питань виконання спеціального завдання до сьогодні не склалося цілісного розуміння у практичних оперативних працівників єдиної думки щодо визначення видів суб’єктів його виконання. 
У першу чергу слід звернути увагу на кримінальний процесуальний кодекс України [6] і Закон України «Про оперативно-розшукову діяльність» з відповідними змінами внесеними у зв’язку з прийняттям кримінального процесуального кодексу України [7].
Під час досудового розслідування тяжких або особливо тяжких злочинів можуть бути отримані відомості, речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, особою, яка відповідно до закону виконує спеціальне завдання, беручи учать в організованій групі чи злочинній організації, або є учасником вказаної групи чи організації, який на конфіденційній основі співпрацює з органами досудового розслідування [6]. 
Рішення про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, в тому числі, і щодо проведення спеціального завдання приймає слідчий який здійснює кримінальне провадження [6]. 
Іншими суб’єктом виконання спеціального завдання по кримінальному провадженню є процесуальний прокурор, який здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений на здійснення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Слідчий і прокурор доручає проведення спеціальної операції оперативним підрозділам.
Оперативні підрозділи в свою чергу підбирають особу , яка буде безпосередньо здійснювати виконання спеціального завдання.
Отже, аналіз наукових праць, діючого кримінально-процесуального законодавства, а також відомчих нормативних актів регулюючих виконання спеціального завдання дає підстави поділити суб’єкти виконання спеціального завдання на три види: 
 суб’єкти, яким надано право приймати рішення про проведення спеціального завдання – слідчий та прокурор;
 суб’єкти, які здійснюють організаційні заходи – оперативні підрозділи;
 суб’єкти, які безпосередньо виконують спеціальне завдання - особа, яка відповідно до закону виконує спеціальне завдання, беручи учать в організованій групі чи злочинній організації.

Список використаних джерел:
1. Кримінальний процесуальний кодекс України. Науково-практичний коментар: [у 2 т. Т. 1]. Бандурка О.М., Блажівський Є.М., Бурдоль Є.П. та ін.; за заг. ред. В.Я. Тація Харків: Право, 2012. 768 с.
2. Оперативно-розшукова діяльність: [мультимедійний навч. посіб.]. [Никифорчук Д.Й., Василинчук В.І., Тарасенко О.С.]: Т. 8, схеми до тем 1, 5, 6, 7, 8; За заг. ред. О.М. Джужи, Д.Й. Никифорчука. Київ , 2012.
3. Негласні слідчі розшукові дії: курс лекцій. Никифорчук Д.Й., Ніколаюк С.І., Поливода В.В. та ін.; За заг.ред. Д.Й. Никифорчука. Київ: НАВС, 2012. 124 с.
4.Погорецький М.А. Функціональне призначення оперативно-розшукової діяльності у кримінальному процесі: монографія. Харків: Арсіс ЛТД, 2007. С. 82.
5. Удалова Л.Д., Рибалка О.В. Суб’єкти кримінально-процесуального доказування: навч. посіб. Київ: КНТ, 2012. 158с.
6. Кримінальний процесуальний кодекс України: Закону України  від 13.04.2012 № 4651-VI. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4651-17
7. Про оперативно-розшукову діяльність: Закон України від 18.02.1992 № 2135-XII. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2135-12 
 
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2018
Червень
ПнВтСрЧтПтСбНД
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2018 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція