... Заможні ті, хто вміє обмежувати бажання своїми можливостями (Гібер) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 04.10.2018 - СЕКЦІЯ №3
Плодом дерегуляції господарської діяльності та створення сприятливого бізнес-клімату, стало введення мораторію на перевірки суб’єктів господарювання. Дія мораторію обмежила втручання в діяльність суб’єктів господарювання та надала час уряду створити ефективну систему охорони інтересів людини як носія праці, захисту його прав та забезпечення соціальних гарантій.
Не дивлячись на те, що мораторій на проведення органами державного нагляду продовжується до 31 грудня 2018 року, є виняткові підстави проведення позапланових перевірок, поза його дією [2].
Найбільш розповсюдженими випадками проведення позапланових перевірок були з підстав:
а) подачі письмової заяви фізичної особи, права якої були порушені, під час здійснення трудової діяльності (перевірка проводиться при наявності погодження Державної регуляторної служби);
б) за власним бажання суб’єкта господарювання (необхідно подати письмову заяву);
в) за рішенням суду на проведення позапланової перевірки.
Вичерпний перелік таких підстав визначено в Законі України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» [2].
Під час дії мораторію Кабінет Міністрів України виніс Постанову «Про затверджений перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» [3].
Як було зазначено вище, формально дія мораторію продовжена до кінця 2018 року, але, по суті, перелік органів, на які мораторій не поширюється, настільки значний, що нівелює всю необхідність його існування. 
Окрім цього 15 лютого 2018 р. у Верховній Раді було зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці» [4]. 
Головною метою розробки законопроекту є налагодження співпраці з міжнародними партнерами, забезпечити неухильне дотримання прав людини, її життя та здоров’я у процесі її трудової діяльності та покращить імідж України в світовому товаристві [4].
Наразі система контролю за додержанням законодавства про працю в державі набула кардинальних змін. Зокрема, інспектори праці можуть проводити планові та позапланові перевірки в будь-який час. Особливістю проведення планових перевірок є те, що контролюючий орган повинен затвердити і оприлюднити на своєму веб-сайті уніфіковану форму акта перевірки, в якій буде передбачено перелік питань, які підлягають перевірці, залежно від ступеня ризику. Позапланові перевірки проводяться з підстав, визначених в статті 6 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Водночас уряд зменшив податок на заробітну плату вдвічі, тим самим стимулюючи роботодавців виводити свій бізнес «з тіні» , дотримуватись вимог законодавства та забезпечувати всі соціальні гарантії своїм працівникам. 
Окрім цього, були підвищені штрафні санкції, до прикладу, від 3200,00 грн. за порушення інших вимог трудового законодавства до 320 000,00 грн. за недопущення інспектора праці до перевірки з підстав, встановлених законодавством [3].
З кожним роком збільшується кількість працівників, які працюють без офіційного оформлення. Це призводить до суттєвих порушень трудового законодавства та неможливості захисту прав працівників. У силу цього, було проведено ряд суттєвих змін в контролі за додержанням трудового законодавства та підвищення штрафних санкцій в разі його порушення. На нашу думку, систему контролю за додержанням законодавства потрібно постійно вдосконалювати, перейнявши досвід зарубіжних країн. Зокрема, нам бракує налагодженої системи контролю за додержанням законодавства, оновленої процедури перевірок, як планової, так і позапланової, прозорості у витраті коштів, які були отриманні зі сплати штрафних санкцій за порушення трудового законодавства та податків, які передбачені законодавством за кожного найманого працівника.

Список використаних джерел:
1. Про Державний бюджет України на 2014 рік: Закон України від 16.01.2014 № 719-VII. Відомості Верховної Ради, 2014, № 9, ст.93.
2. Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності: Закон України від 03.11.2016 № 1728-VIII. Відомості Верховної Ради, 2017, № 4, ст.37.
3. Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»: Постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 № 1104.
4. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці: Проект Закону від 15.02.2018 №8045. 
 
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2018
Жовтень
ПнВтСрЧтПтСбНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2018 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція