... Життя не навчить, якщо не має бажання порозумнішати (Б. Шоу) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 04.10.2018 - СЕКЦІЯ №2
Конституційна норма України гарантує, що кожному заарештованому чи затриманому має бути невідкладно повідомлено про мотиви арешту чи затримання, роз’яснено його права та надано можливість з моменту затримання захищати себе особисто та користуватися правовою допомогою захисника.
Проте, вказаний механізм захисту не завжди дотримується в нашій державі, що зумовлює розповсюдження випадків порушень прав і свобод людини та громадянина під час адміністративного затримання.
Питанню правової допомоги були присвячені роботи таких учених, як Т.О. Гуржія, М.А.Самбори, О.В. Кузьменка, Р.О. Куйбіди, В.І. Шишкіна, О.Г. Яновської та багатьох інших. 
Однак питання реалізації положень, пов’язаних із дією принципу забезпечення правової допомоги в адміністративному судочинстві, вимагає подальшого наукового дослідження. Метою дослідження є розкриття принципу правової допомоги та виявлення особливостей його реалізації в українському законодавстві.
Прийняття Верховною Радою України Закону України «Про безоплатну правову допомогу», який набрав чинності 9 липня 2011 року свідчить про наближення українського законодавства до загальноприйнятих у демократичному світі стандартів захисту прав людини.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» право на безоплатну вторинну правову допомогу мають особи, до яких застосовано адміністративне затримання або адміністративний арешт, а також підозрювані у вчиненні злочину особи, які затримані органами дізнання та слідства, особи, до яких як запобіжний захід обрано тримання під вартою та особи, у справах яких відповідно до Кримінального процесуального кодексу України участь захисника є обов'язковою.
Згідно зі ст. 261 Кодексу України про адміністративні правопорушення, органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.
При цьому, протягом однієї години з моменту негайної реєстрації повідомлення про затримання особи центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги призначає адвоката, про що інформує орган, який затримав особу. Призначений адвокат повинен прибути протягом однієї години з моменту отримання доручення, а у виняткових випадках - не пізніше ніж протягом шести годин з моменту отримання доручення до затриманої особи для надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Проте, коли органи, які здійснюють затримання особи, не сповіщають про нього центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, вони порушують його права, що передбачені як Конституцією України, Законами України, так і міжнародним законодавством.
Задля уникнення приховування таких випадків та своєчасного реагування на них, наказом Міністерства внутрішніх справ України № 386 від 13.05.2017 року було затверджено Положення про Управління моніторингу дотримання прав людини Міністерства внутрішніх справ України, якого раніше ніколи не було в правоохоронній системі.
Основними завданнями Управління моніторингу дотримання прав людини є моніторинг, вивчення та аналіз проблемних питань, пов’язаних з порушенням прав людини в діяльності Міністерства внутрішніх справ і центральних органів виконавчої влади, надання керівництву Міністерства внутрішніх справ пропозицій щодо їх розв’язання та внесення керівництву Міністерства пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів стосовно забезпечення прав і свобод людини відповідно до вимог міжнародних і національних нормативних актів із забезпечення прав людини та рішень Європейського суду з прав людини.
Отже, слід зазначити, що співпраця між правоохоронними органами та їх посадовими особами з центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги є дуже важливою для забезпечення прав і свобод людини та громадянина під час адміністративного затримання, а попередження випадків їх порушення є необхідним механізмом, який знаходиться та стадії розвитку та вдосконалення. 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2018
Грудень
ПнВтСрЧтПтСбНД
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2018 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція