...Здібним заздрять, талановитим шкодять, геніальним лестять (М.Фадуль)...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 05.03.2013 - Секція №2
Дедалі більшу і більшу роль в житті сучасної людини, суспільства, держави відіграє інформація. Науковці говорять про початок нової ери, – сторіччя інформатизації, інформаційних відносин та інформації.
Інформацію визначають основною цінністю в багатьох сферах життєдіяльності людини та функціонування держави. 
Також, варто зазначити, про зміни, які відбуваються у суспільстві, тобто його утворення і перехід – до інформаційного. За умов пріоритетної політики щодо інформатизації, а також розбудови та розвитку інформаційного суспільства, особливого значення, як соціальний механізм впливу на інформацію набувають інформаційні відносини. У свою чергу, із вищевикладеного випливає актуальність та важливість питань правового регулювання інформаційних правовідносин в нашій країні. 
Відповідно до Закону України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» [1] основним завданням розвитку інформаційного суспільства в Україні є сприяння кожній людині на засадах широкого використання сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій можливостей створювати інформацію і знання, користуватися і обмінюватися ними, виробляти товари та надавати послуги повною мірою реалізовуючи свій потенціал, підвищуючи якість свого життя, сприяючи сталому розвитку країни на основі цілей і принципів проголошених ООН, та основних міжнародних документів з питань інформаційного суспільства.
Питанням розвитку інформаційного суспільства, його інформатизації та захисту інформації приділяється досить велика увага, як збоку України, так і збоку провідних науковців сучасності, які працюють в даній сфері. Про це свідчить рівень наукових розробок та високий інтерес, які висвітлені в провідних працях таких вчених як: І.В. Арвстової, О.А. Баранова, К.І. Белякова, В.М. Брижка, В.М. Бутузова, В.Д. Гавловського, О.В. Глодківської, В.М. Глушкова, І.Б. Жиляєва, С.М. Іванова,В.С. Карасюка, Р.А. Калюжного, Д.В. Ланде, А.І. Марущука, І.В. Мартиненко, А.М.Новицького, Н.Р. Нижника, В.Г. Пилипчука, Б.Л. Раціборинського, В.М. Смаглюка, І.В.Сергієнка, В.Г. Хахановсокого, В.С. Цимбалюка М.Я. Швеця, та інших.
Нормативно-правовою базою, що регулює обіг інформації є: Конституція України, Закони України «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про доступ до публічної інформації», «Про державну таємницю», «Про науково технічну інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах », «Про електронні документи та електронний документообіг», окремі норми Цивільного кодексу України, що регулюють правовідносини щодо інформації, а також підзаконні нормативно-правові та відомчі акти… 
Одним із найважливіших питань Україні, що стосуються інформаційного права є прийняття Інформаційного кодексу України. Для цього, необхідні: визначення внутрішньої структури та ієрархії актів інформаційного законодавства України на рівні правової доктрини; прийняття необхідних змін та доповнень до законів України, що регулюють інформаційні відносини (щонайменше – нової редакції базового Закону України «Про інформацію», який навіть з останніми змінами 2005 року багато в чому є застарілим) [2]; інкорпорація галузевого законодавства, тобто визначення відповідної сукупності нормативно-правових актів і розміщення її у Зводі законів України як окремого розділу – «Інформаційне законодавство». Такі кроки дозволять упорядкувати інформаційні відносини в Україні в межах чіткої ієрархії законів та єдиної системи правових норм і понять. 
А також заради надійного захисту інформації від злочинних посягань потрібно модернізувати та підготувати належним чином правоохоронні органи.
Для цього, з боку держави, здійснюється комплекс заходів, українські правоохоронці спільно із ОБСЄ розробляють навчальний курс і спеціальне обладнання. Першими вчитися почнуть представники Управління боротьби із кіберзлочинністю. А в подальшому вже вони навчатимуть своїх колег та новобранців. Боротьба з інтернет-шахраями стає все актуальнішою – у світі хакери щороку завдають понад півмільярда доларів збитків. Масштаби ж втрат від віртуальних шахрайств в Україні за різними підрахунками незалежних експертів коливаються від мільйона гривень до двох мільйонів доларів. А кількість шахраїв тим часом стрімко зростає [3].
Отже, на думку авторів, задля ефективного захисту інформаційного суспільства, що розвивається в Україні, необхідна не лише ефективна правова система, а й кваліфіковано правоохоронна, – яка б забезпечувала ефективність вищезазначених норм, а також їх захист.
 
Список використаних джерел:
1. Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки: Закон України від 09.01.2007 № 537-V. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/537-16
2. Про Рекомендації парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні: Постанова Верховної Ради України (01.12.2005р.) // Голос України. – №236 – 2005 – 13 грудня.
3. В Україні з’являться антихакери в погонах. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tsn.ua/ukrayina/v-ukrayini-z-yavlyatsya-antihakeri-v-pogonah.html 
 
 

Add comment


Security code
Refresh


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
July
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція