... Геній - це розум, який знає свої межі (А. Камю) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 14.05.2013 - Секція №2
Ця тема є досить актуальною в наш час, адже з цим може зіткнутись кожен і будь-коли, і щоб не відчувати себе незручно ми повинні знати, як потрібно поводитись та спілкуватись водієві з інспектором ДАІ.
Найперше потрібно не боятися, (щоб не тремтів голос і не трусилися руки). Адже, це помітно і буде використано проти вас. Головне потрібно бути спокійним і знати, що держава створила орган ДАІ з метою дотримання правомірності на дорогах між водіями, пішоходами.
Зупинка інспектором ДАІ проводиться за таких двох умов: 
1) зупиняють “просто так” (не за явне порушення);
2) зупиняють за порушення. 
Як потрібно поводитись і розмовляти водієві якщо зупиняють не за явне порушення:
1. Якщо працівник міліції (інспектори дорожньо-патрульної служби) вас зупиняє, ви повинні зупинитись але обов’язково з дотриманням вимог Правил дорожнього руху.
2. Не потрібно виходити з машини. Працівник міліції, може озвучити нам свої вимоги, відповідно до Закону України “Про міліцію” ми повинні виконувати законні вимоги працівника міліції. Ключове слово є “законні”. Отже, з машини можна не виходити і говорити через опущене скло [1, с. 2]. 
3. Маємо право переконатися, що цей інспектор дійсно є працівником ДАІ. Якщо інспектор не представився  вимагаємо пред’явити посвідчення працівника міліції. ПІБ й номер посвідчення записуємо. У випадку неправомірної поведінки, ми знатимемо на кого скаржитися [1, ст. 5]. 
4. З’ясовуємо причину зупинки. Так ще за часів коли міністром МВС був А.В. Могильов президент наказав «Забезпечувати проведення роз’яснювальної роботи серед працівників підрозділів міліції щодо застосування Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», зокрема щодо: права працівників підрозділів міліції зупиняти транспортні засоби лише у випадках, передбачених цим Законом, з обов’язковим повідомленням водія про причину зупинення транспортного засобу, суть вчиненого правопорушення; недопущення безпідставного зупинення працівниками підрозділів міліції транспортних засобів для перевірки їх технічного стану. Незважаючи на час, що минув з моменту прийняття цього рішення воно і досі є актуальним [5, с. 2].
5. Іноді в інспекторів виникає бажання провести огляд транспортного засобу. Без протоколу та понятих це прохання є неправомірним.
Якщо зупиняють за порушення потрібно діяти наступним чином: 
1. Не потрібно давати гроші, пам’ятаємо: коли даємо гроші працівнику ДАІ, ми самі порушуємо закон – даючи хабар посадовій особі при виконанні службових обов’язків (ст. 369 КК України). Відповідно, Закон більше не на вашій стороні. Потрібно поводитись чемно й спокійно і не нервуємось [5, с. 129].
2. Так же як і в першому варіанті, з машини не виходимо, пропонуємо писати протокол, на їхнє запрошення пройти в їхню машину відмовляємося. Інспектор не має права вимагати від вас цього. 
3. Коли буде складений протокол потрібно уважно його прочитати, чи все заповнено і головне чи правильно все зазначено. 
4. У протоколі ви повинні поставити три підписи: 1) під описом суті порушення; 2) під коментарем; 3) під ознайомленням нас з ст. 268 КУпАП [4, ст. 268].
Якщо інспектор не знає законів і не може ознайомити з вищевказаними статтями  це потрібно зазначати в коментарях до протоколу. Відповідно під роз'ясненням статей підпис не ставимо, або пишемо що вони нам не роз’яснили. 
5. У місцях для коментарів пишемо “Із протоколом не згодний, нічого не порушував, аргументи наведу в суді”. Відповідно за кожний протокол, де водій «незгідний» інспектор змушений писати пояснення, і більшість протоколів до суду не доходять. 
6. Якщо ви перевищили швидкість то на приладі вимірювання не обладнаним засобами фото-відео фіксації не написано, що ця швидкість вашого автомобіля. 
7. В Україні рішення по тому чи винуватий водій, чи ні приймає суд, а інспектор грає допоміжну роль. 
8. Якщо, інспектор не дає вам протокол, щоб ви туди не написали “зайвого” пам'ятаємо, що це незаконно, вимагаємо протокол для підпису й коментарів. У випадку відмови дзвонимо по номеру телефону довіри й скаржимося на незаконність [1, с. 3].
Отже, якщо дотримуватися правил дорожнього руху та усіх пунктів, вище перелічених, у разі зупинки ми ніколи не станемо жертвою неправомірних дій інспектора ДАІ.
 
Список використаних джерел:
1. Про міліцію: Закон України від 20.12.1990 № 565-XII // Відомості Верховної Ради УРСР від 22.01.1991-1991 р., № 4, стор. 95, стаття 20.
2. Як говорити з ДАІ / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://val.ua/crime/adventure/194154.html.
3. Кодекс України про адміністративні правопорушення офіц. текст: за станом на 14.11.2012 р. – К.: Видавництво центр учбової літератури, 2012. – 200 с.
4. Щодо забезпечення прийняття нормативно-правових актів, що випливають з Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень: Доручення Президента України від 01.09.2011 / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bogdanovich.eu/43. 
5. Кримінальний кодекс України чинне законодавство України зі змінами та доповненнями станом на 3 вересня 2012 р.: (відповідає офіційному текстові). – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 166 с. 
 
 

Add comment


Security code
Refresh


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
July
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція