... Успіх вимірюється не тим наскільки високо ви вилізли, а тим, скільки ви з собою принесли (У.Роуз) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 28.06.2013 - Секція №6
Відповідно до п. 20 наказу Генерального прокурора України «Про організацію прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів» від 07 листопада 2012 року № 3 гн прокурорський нагляд за додержанням і застосуванням законів підпорядкованих прокуратур належить оцінювати, виходячи зі стану законності, своєчасності та повноти реагування на порушення закону, фактичного поновлення прав і свобод громадян та інтересів держави, реального відшкодування коштів та завданих збитків, притягнення винних до відповідальності, передусім посадових осіб органів державної влади та контролю. Не допускати оцінки роботи прокурорів виключно за кількісними показниками.
Згідно з п. 19 наказу Генерального прокурора України «Про організацію роботи органів прокуратури щодо представництва інтересів громадянина або держави в суді та їх захисту при виконанні судових рішень» від 28 листопада 2012 року № 6 гн діяльність прокурорів з питань представництва інтересів громадян і держави в суді, їх захисту при виконанні судових рішень оцінюється, виходячи зі стану законності, своєчасності та повноти вжитих прокурорами заходів щодо фактичного поновлення порушених прав і свобод громадян та законних інтересів держави, відшкодування завданих їм збитків.
Пунктом 17 наказу Генерального прокурора України «Про особливості організації діяльності органів прокуратури у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин» від 4 жовтня 2011 року № 3/2 гн визначено, що діяльність прокуратур щодо захисту прав громадян та інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин слід оцінювати, виходячи із стану законності на певному напрямі; своєчасності та повноти реагування на порушення закону; фактичного поновлення прав і свобод громадян, територіальних громад та інтересів держави; реального повернення земель до державної та комунальної власності; відшкодування збитків, завданих природним ресурсам; притягнення винних осіб до відповідальності, передусім посадових осіб органів державного контролю, виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Потрібно зазначити, що з метою підвищення ефективності нагляду за додержанням і застосуванням законів у сфері земельних відносин Генеральним прокурором України було підписано вказівку від 18 березня 2013 року № 42 відповідно до п. 6 якої головним критерієм оцінки ефективності цієї діяльності визначено реальне поновлення прав громадян та інтересів держави, територіальних громад, у тому числі фактичне повернення землі у державну та комунальну власність.
Проте разом із загальними вимогами щодо оцінки діяльності органів прокуратури доцільно увагу приділити критеріям оцінки діяльності органів прокуратури у сфері забезпечення додержання законів щодо надання та ефективного використання земель. Водночас, враховуючи загальні критерії оцінки слід також виходити й з особливих показників, що впливають на ефективність діяльності прокурора у зазначеній сфері. 
Так, оцінюючи діяльності прокурора у сфері надання та ефективного використання земель, необхідно враховувати не лише кількісні показники, а й умови проведення заходів із виявлення порушень закону, реагування на них, поновлення порушених прав та інтересів, а також властивостей земель, які впливають на ефективність їх використання та економічну складову земельних правовідносин (зокрема, йдеться про вартість земельної ділянки до та після правопорушення). На підтримку виловленої тези зазначимо, що відповідно до п. 5 Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року № 1531, найбільш ефективне використання земельної ділянки – фізично можливе та економічно доцільне використання земельної ділянки та (або) земельних поліпшень згідно із законодавством, у результаті якого вартість, що визначається, буде максимальною порівняно з вартістю, яка може бути визначена на підставі аналізу інших можливих варіантів її використання.
Отже, ключовим показником у визначенні ефективного використання земельної ділянки є «вартість», під якою розуміють суспільно визнаний еквівалент цінності об’єкта оцінки, виражений у грошовій формі. Під час оцінки визначається певний вид вартості об’єкта оцінки як ймовірна сума грошей, що може бути отримана за об’єкт оцінки (за яку може бути здійснений обмін об’єкта оцінки) на дату оцінки (п. 5 Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок).
Крім того, необхідно враховувати не тільки інформацію, яка наявна в органах прокуратури, але й інформацію, яка наявна у контролюючих та правоохоронних органах.
Також пропонуємо п. 6 вказівки Генерального прокурора України № 42 викласти у наступній редакції: «Головним критерієм оцінки ефективності діяльності органів прокуратури у сфері земельних відносин вважати реальне поновлення прав громадян та інтересів держави, територіальних громад, у тому числі фактичне повернення землі у державну та комунальну власність, а також відновлення вартісних показників земель».
Насамкінець зазначимо, що оцінюючи діяльність прокурора у тій чи іншій сфері, обов’язково слід виходити з комплексних показників з урахуванням особливостей тих чи інших правовідносин, що дасть змогу об’єктивно визначити якість та ефективність захисту прокурором прав і свобод людини й громадянина та інтересів держави. 
 
 

Add comment


Security code
Refresh


-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
July
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція