... Успіх вимірюється не тим наскільки високо ви вилізли, а тим, скільки ви з собою принесли (У.Роуз) ...
Міжнародна науково-практична конференція 18.06.20 - СЕКЦІЯ №4
Договір фрахтування можна віднести до виду договорів перевезення. У даному випадку за договором фрахтування можливо перевезення як вантажу, багажу та пасажирів, тощо. Головною умовою є  законність та підпорядкованість цих перевезень нормативно-правовим актам. За юридичними ознаками договір чартеру (фрахтування) є завжди двосторонній, консенсуальний та відплатний. Укладається у письмовій формі. 
Зазначена проблема відображена в дослідженнях таких науковців, як І.О. Безлюдько, І.В. Булгакова, М.І. Брагінський, В.В. Вітрянський, Т.В. Гриняк, С.Д. Гринько (Русу), Е.М. Деркач, І.А. Діковська, Я.О. Добідовська, О.В. Клепікова, Т.О. Колянковська, В.В. Луць, С.Ю. Морозов, О.М. Нечипуренко, Н.С. Нечипоренко, Г.В. Самойленко, Л.Я. Свистун, Є.Д. Стрельцова, Р.І. Таш’ян, М.Л. Шелухін, Р.Б. Шишка та інші.
За договором чартеру (фрахтування) одна сторона (фрахтівник) зобов'язується надати другій стороні (фрахтувальникові) за плату всю або частину місткості в одному чи кількох транспортних засобах на один або кілька рейсів для перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти або з іншою метою, якщо це не суперечить закону та іншим нормативно-правовим актам. Порядок укладення договору чартеру (фрахтування), а також форма цього договору встановлюються транспортними кодексами (статутами) (За ст.912 ЦК України) [1].
Особливість договору чартеру визначається сферою його застосування. Чартер застосовується при трамповому (нерегулярному) перевезенні для оформлення перевезення масових вантажів (нафти, вугілля, руди тощо), що заповнюють якщо не все судно, то більшу його частину. У зв'язку з цим чартер на відміну від договору перевезення не є договором приєднання. Відповідно фрахтувальник має можливість вплинути на такі договірні умови, як місце і строк надання судна для завантаження, маршрут його слідування, розмір фрахту тощо (ст. 136 КТМ України, 61 ПК України) [2]. 
Розвиток пасажирських чартерів зумовлений розвитком туризму і появою користувачів повітряного транспорту, для яких з’являється перевага в швидкості, але перешкодою є вартість перевезення. За договором повітряного чартеру судно може фрахтуватися як для власних потреб фрахтувальника (договір індивідуального чартеру), так і для перевезення інших осіб (договір групового чартеру). Для чартерного перевезенняфрахтувальникможезафрахтуватимісткістьлітакаповністюабочастково. В останньому випадку договір іменується «блок-чартером», оскільки за ним фрахтується лише блок місць.
Межі відповідальності при повітряних перевезеннях встановлено Конвенцією для уніфікації деяких правил, що стосуються міжнародних повітряних перевезень, яка підписана у Варшаві 12 жовтня 1929 р. (далі – Варшавська конвенція). Варшавська конвенція діє для України із змінами, внесеними Гаазьким протоколом від 28 вересня 1955 p., підписаним Україною 15 січня 1960 p., який ратифікований 11 квітня 1960 р. Чинним для України протокол став 19 жовтня 1960 р. Так, відповідно до ст. 22 названої Конвенції відповідальність перевізника при перевезенні зареєстрованого багажу і вантажу обмежується сумою 250 франків з кілограма (20 доларів США) [3].
Отже, договір чартеру (фрахтування) наразі є невід’ємною частину договорів перевезення. Популярність чартерних перевезень тільки зростає і частіше зустрічаються саме пасажирські перевезення.

Список використаних джерел:
1. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р.: веб-сайт. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/435-15
2. Кодекс торговельного мореплавства України Кодекс України; Закон, Кодекс від 23.05.1995 № 176/95-ВР: веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-вр
3. Конвенція про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень (укр/рос): веб-сайт. URL: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=995_594.
    
Науковий керівник: Аксютіна А.В., старший викладач кафедри цивільно-правових дисциплін Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. 
 

Last Updated (Wednesday, 10 June 2020 02:53)

 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
July
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція