... Геній - це розум, який знає свої межі (А. Камю) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 19.05.2015 - Секція №2
Адміністративна діяльність виправних колоній обумовлена не тільки відповідними адміністративними функціями, реалізація яких на них безпосередньо покладається, а й організаційною побудовою самих установ. Зважаючи на це, цікавим є питання про взаємозв’язок адміністративної діяльності як однієї з функцій виправної колонії та її організаційної структури.
Організаційна структура виправних колоній має свої особливості залежно від самого виду установи, рівня безпеки, умов утримання засуджених, різноманіття управлінських відносин. Зважаючи на означене, на рівні нормативно-правових актів затверджується штатний розпис та структурні підрозділи, які виконують конкретні завдання. Так, зокрема, структура адміністрації установи виконання покарань, крім начальника установи, складається з: першого заступника начальника установи  заступника начальника установи з нагляду і безпеки, охорони та оперативної роботи; заступників начальника установи: із соціально-виховної та психологічної роботи  начальника відділу соціально-виховної та психологічної роботи; з інтендантського та комунально-побутового забезпечення  начальника відділу з інтендантського та господарського забезпечення; з виробництва; помічника начальника установи по роботі з особовим складом. В установах виконання покарань утворені та функціонують відділи: нагляду і безпеки; охорони; оперативний; соціально-виховної та психологічної роботи; по контролю за виконанням судових рішень; планово-виробничий; інтендантського та господарського забезпечення; бухгалтерія; інформаційна група; канцелярія; по роботі з особовим складом; відомчої пожежної охорони [1].
Організаційна структура являє собою частину організаційної підсистеми соціальної системи, яка виступає сполучною ланкою всіх інших складових (фінансової, технічної, матеріально-господарської, інформаційної тощо). Її елементами виступають не реальні об’єкти, не фізичні особи, а посади, права, обов’язки і відповідальність осіб, які їх обіймають.
Компоненти організаційної структури як за своїм призначенням, так і за способом утворення та формалізації неоднорідні і можуть бути класифіковані наступним чином:
1) сукупність посад, служб, підрозділів, нормативно закріплених у штатному розписі;
2) сукупність структурних елементів, які не передбачені штатним розписом, але є офіційними, і створюються у встановленому порядку (громадські ради, колегії, комісії тощо);
3) сукупність неурядових інституцій, що функціонують у межах цієї системи.
Організаційна структура виправних колоній діалектично взаємопов’язана з їхніми функціями. Цей зв’язок обумовлений дуалістичною природою управління, яке, на думку В.М. Анісімкова, складається з двох етапів: побудови системи та її функціонування [2, с. 22].
Слід зазначити також про тісне переплетення структурного та функціонального аспектів в управлінні. Як зазначає Г.В. Атаманчук, будь-яка організація взаємодії людей має два «виміри»: статичний (структурний), що надає взаємодії стійкість, визначеність, послідовність, і динамічний (функціональний), пов’язаний з реальним практичним зв’язком, внаслідок якого і виникає підсумковий, сукупний результат праці. Обидва «виміри» взаємозумовлені, бо тільки структура у вигляді організаційного колективу людей певного рівня може функціонувати, і лише дійсне функціонування, яке виражається в об’єктивних результатах, свідчить про структуру та її активність. Одного виміру немає без іншого [3, c. 28].
Слід зазначити, що відповідні адміністративні функції виправної колонії реалізуються посадовими особами конкретних структурних підрозділів установи. При цьому для деяких з них адміністративна діяльність є визначальною, основною, тобто вони безпосередньо вирішують питання забезпечення діяльності установи: здійснюють роботу з особовим складом або забезпечують роботу із засудженими за різними напрямами. За видами адміністративної діяльності можна віднести такі напрямки роботи:
1) робота з персоналом (цим напрямком займаються керівники установи, а також спеціальні відділи (групи) роботи з особовим складом);
2) адміністративна діяльність щодо забезпечення функціонування установ (інженерно-технічного забезпечення, зв’язку та озброєння; відділу (групи) комунально-побутового забезпечення; відділу (групи) виконання судових рішень; підрозділів відомчої пожежної охорони).
Також можна назвати підрозділи, персонал яких здійснює тільки окремі елементи адміністративної діяльності (наприклад, аналіз, планування, організацію, контроль) з метою найбільш ефективної реалізації своїх основних функцій [4, c. 46]. До них відносяться: відділ нагляду і безпеки; оперативний відділ; відділ соціально-виховної та психологічної роботи.
Таким чином, виправні установи, виступаючи особливим елементом кримінально-виконавчої системи, беруть участь в адміністративній діяльності як об’єкти впливу з боку територіальних органів управління та Державної пенітенціарної служби України, і самі безпосередньо здійснюють адміністративну діяльність як суб’єкти, реалізовуючи покладені на них адміністративні функції.
 
Список використаних джерел:
1. Про затвердження Інструкції з організаційно-штатної роботи в органах, установах та навчальних закладах кримінально-виконавчої системи і типових штатів і штатних нормативів цих органів, установ і навчальних закладів: Наказ ДДУПВП від 09.09.2004 року № 173.
2. Анисимков В.М. К вопросу о понятии управления органами внутренних дел / В.М.Анисимков // Труды Академии управления МВД России. Актуальные проблемы совершенствования управленческой деятельности органов внутренних дел. – М, 1998. – С. 20-23.
3. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления: [учебник] / Г.В. Атаманчук. – М.: Юридическая литература, 1997. – 400 с. 
4. Мельникова Н.А. Административная деятельность учреждений Федеральной службы исполнения наказаний: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.14 / Н.А. Мельникова. – М.: Академия управления МВД РФ, 2011. – 272 с.  {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
October
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція