... Тричі вбивця той, хто вбиває думку (Р. Ролан) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 10.12.2015 - Секція №5
На початку досудового розслідування фактів безвісного зникнення особи практика стикається з проблемою нормативної невизначеності обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення. Зазвичай відповідна заява чи повідомлення містять лише інформацію про безвісну відсутність громадянина, не вказуючи на обставини його зникнення. 
У відомчих нормативно-правових актах МВС України застосований особливий підхід до реалізації закріпленого у ст. 214 КПК обов’язку слідчого внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР) та розпочати розслідування. Згідно з пп. 9.4.2 наказу МВС України від 14 серпня 2012 року № 700 «Про організацію взаємодії органів досудового розслідування з іншими органами та підрозділами внутрішніх справ у попередженні, виявленні та розслідуванні кримінальних правопорушень» начальник слідчого підрозділу протягом 24 годин після подання заяви, повідомлення за фактом безвісного зникнення дитини, якщо за цей час не буде встановлено місця її знаходження, а також у разі безвісного зникнення дорослої особи за обставин, що свідчать про можливість учинення стосовно неї кримінального правопорушення, забезпечує обов'язкове внесення до ЄРДР відомостей про вказане кримінальне правопорушення і його попередню кваліфікацію як умисного вбивства та вживає всіх передбачених КПК України заходів для всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження. 
Обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, на нашу думку, мають бути визначені у спеціальному міжвідомчому нормативно-правовому акті Генеральної прокуратури України та Міністерства внутрішніх справ України. 
Переліком мають охоплюватися випадки: 
1) подання заяви (повідомлення) про безвісне зникнення:
– дитини;
– особи разом із автотранспортом;
– вагітної жінки;
– жінок, які займаються проституцією або наданням інших видів сексуальних послуг;
– особи, якщо є підстави вважати, що внаслідок цього може бути завдано шкоди інтересам держави;
– співробітників державних органів влади й управління (у тому числі співробітників правоохоронних органів);
2) подання заяви (повідомлення) про безвісне відсутність дорослої особи, коли здійсненими протягом 24 годин опитуванням заявника, проведенням огляду та виявленням з будь-якого джерела отримано відомості про:
– наявність факту попереднього відчуженням зниклою особою об’єкта приватної власності (земельної ділянки, будинку, дачі, квартири, транспортного засобу тощо);
– наявність у місці останнього перебування (місцезнаходження) безвісно зниклої особи (у т.ч. автотранспорті), робочому приміщенні або іншому місці ознак і слідів, що вказують на можливе вчинення кримінального правопорушення стосовно цієї особи;
– наявність у безвісно зниклої особи значної кількості грошей або інших цінностей, які могли привернути увагу правопорушників;
– наявність за місцем проживання або роботи безвісно зниклої особи особистих документів, речей (одягу) і коштів, без яких вона не може обійтися у випадку тривалої відсутності;
– наявність конфліктних ситуацій між безвісно зниклою та іншими особами у побуті, на роботі, у зв’язку з професійною чи громадською діяльністю даної особи, її борговими або кредитними зобов’язаннями;
– наявність погроз на адресу безвісно зниклої особи;
– наявність відомостей про злочинну діяльність і злочинні зв’язки безвісно зниклої особи;
– наявність вказівки інших осіб на можливість вчинення кримінального правопорушення стосовно безвісно зниклої особи;
– відсутність об’єктивних даних, які вказували б на намір особи безпричинно та на тривалий час виїхати в невідомому напрямку або змінити місце проживання;
– відсутність протягом тривалого часу даних про місцезнаходження зниклої особи (у тому числі із засобами мобільного зв’язку);
– відсутність захворювання, що може обумовити раптову смерть, втрату пам’яті, орієнтування в часі та просторі;
– відсутність у правоохоронному органі заяви про безвісну відсутність особи або спізніле чи несвоєчасне звернення з такою заявою осіб, котрі у зв’язку із сімейними чи іншими відносинами повинна була це зробити;
– раптовий (терміновий) ремонт квартири, де проживала (тимчасово мешкала) безвісно зникла особа, або приміщення, з якого вона зникла;
– тривале неотримання особою нарахованої пенсії й інших соціальних виплат (допомоги) за відсутності поважних причин;
– поспішне вирішення членами родини безвісно зниклої особи та (або) іншими особами різних питань, які можна вирішувати тільки за умови впевненості, що ця особа не повернеться (переоформлення або продаж власності й майна, отримання його грошових заощаджень, спільне проживання чоловіка (дружини) з іншою особою). {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
October
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція