... Немала частина успіху – бажання досягти його (Сенека) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 20.04.2016 - Секція №2
Незадовільний стан надходження податкових обов’язків та зростання обсягів податкової заборгованості продовжують залишатися загрозою фінансовій безпеці України. 
Незважаючи на прийняття рішучих кроків, динаміка податкових надходжень продовжує характеризуватися нестабільністю, а добровільна сплата податків часто переходить у площину стягнення податкової заборгованості. У зв’язку з цим питання комплексного вивчення чинників, що лежать в основі корупційних правопорушень у сфері оподаткування, але залишаються за межами їх усунення, набувають важливого наукового і практичного значення.
На нашу думку, ефективна протидія корупційним правопорушенням у сфері оподаткування, полягатиме у спільному вирішенні цього завдання з іншими загрозливими для суспільства процесами, такими як криміналізація та корумпованість суспільних відносин, які сьогодні, на жаль, притаманні українській економіці та суспільству в цілому. Це означає, що проблему причин правопорушень у сфері оподаткування, адміністрування податків і зборів потрібно розглядати в контексті явищ криміналізації та корумпованості у процесі економічної діяльності. 
Ураховуючи організаційну структуру органів ДФС України та функціональні повноваження структурних підрозділів, можна виокремити такі корупційні ризики порушення податкового законодавства:
– ризики порушення податкового законодавства платниками податків;
– ризики порушення податкового законодавства державними службовцями органів ДФС.
Саме ризики порушення податкового законодавства державними службовцями характеризуються можливістю зловживань та корупційних дій з боку працівників органів ДФС, унаслідок чого можливі втрати надходжень до бюджету, виражені у грошовій формі. 
Найчастіше корупційні ризики при виконанні функцій та процедур структурними підрозділами служби виникають через такі причини [1]:
1) наявність правових колізій норм нормативних та регуляторних актів, неоднозначність податкового законодавства, розбалансованість норм;
2) часті зміни офіційної позиції ДФС України у сфері оподаткування;
3) відсутність необхідного рівня автоматизації внутрішніх організаційних процесів, неефективність взаємодії підрозділів апарату ДФС України, дублювання функцій;
4) відсутність достатньої кількості електронних сервісів для платників податків, технічно недосконале програмне забезпечення;
5) проблеми в поверненні платникам надміру сплачених коштів, у тому числі митних платежів, неправомірно нарахованих до бюджету внаслідок перерахунку митної вартості;
6) встановлення прогнозних показників зі збору платежів до загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів у розрізі платежів, які не завжди базуються на економічних показниках регіону (області, району), мають суб’єктивний характер та корупційні ознаки;
7) складність адміністрування податків та їх декларування;
8) неефективне відпрацювання схемного податкового кредиту та ризикових суб’єктів господарювання;
9) низька якість доказової бази та актів перевірок, негативна статистика розгляду адміністративних скарг на користь платників податків;
10) збільшення обсягу податкового боргу та його списання боржникам як безнадійного;
11) проблеми технічного та методологічного характеру, які пов’язані із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ; 
12) присвоєння станів (9, 8), що дуже часто використовується як механізм здійснення тиску на реально працюючий бізнес. Даний факт призводить до неправомірного блокування реєстрації податкових накладних та подання звітності в електронному вигляді (розірвання договорів на електронну звітність) та інші. 
Таким чином, для уникнення (усунення) кожного визначеного можливого правопорушення, пов’язаного з корупційним ризиком у процесі виконання функцій і процедур органами доходів і зборів, необхідно розробити та впровадити конкретизований перелік заходів, спрямований на:
– формування повного переліку функцій, пов’язаних з високими корупційними ризиками;
– визначення переліку посад у структурі органів ДФС, які мають можливість здійснювати корупційні правопорушення, а також переліку посад, завдяки яким правопорушення можуть мати місце;
– закріплення за відповідною посадовою особою у фіскальних органах, функцій щодо здійснення моніторингу корупційних ризиків в процесі виконання функцій і процедур органами доходів і зборів.
 
Список використаних джерел:
1. Дроговоз Ю. Інституційні проблеми української податкової системи та шляхи їх вирішення / Ю. Дроговоз, В. Дубровський [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rpr.org.ua/uploads.pdf. {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2021
May
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція