... Роби велике, не обіцяй великого (Піфагор) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 15.12.2011 - Секція №6
Стрімке впровадження досягнень науково-технічного прогресу у всі соціально-економічні і виробничі сфери обумовило переведення інформації у розряд соціально-економічних і політичних категорій. Як наслідок значно розширилися можливості для реалізації конституційних прав громадян на інформацію та свободу інформаційної діяльності, суттєво зросли потреби потенціально-активної частини суспільства в інформаційній взаємодії як всередині країни, так і з зовнішнім світом.
В цих умовах вкрай важливим є підвищення рівня надання адміністративних послуг платникам податків. Теорія публічних послуг бере свій початок з розвинених держав, зокрема Великобританії, США, Канади, де з 80-х рр. ХХ ст. відбувалася зміна пріоритетів у діяльності держави, а також у засадах і формі відносин між владою і громадянином. Так, в Конституції України відмічається, що людина, її права та свободи визнані головною соціальною цінністю, а основним завданням державних органів визначено саме надання якісних послуг громадянам. Причому принцип «громадянин перш за все» означає гарантію державних органів забезпечувати найвищу якість обслуговування громадян. Саме тому надання якісних публічних послуг громадянам є умовою успішної роботи органів виконавчої влади.
Так, надання своєчасних і якісних послуг платникам податків передбачається стратегічним планом розвитку ДПС України на період до 2013 року та Програмою модернізації державної податкової служби України. Для цього необхідно з одного боку реформувати, а з іншого - модернізувати діяльність органів державної податкової служби України у сфері взаємодії з платниками податків та розробляти і впроваджувати новітні системи надання послуг із застосовуванням інноваційних методів. 
Питання модернізації та оптимізації діяльності органів ДПС, зокрема в сфері взаємодії з платниками податків при виконанні ними своїх податкових зобов’язань досліджують такі науковці та податківці-практики, як М.Я. Азаров, П.В. Мельник, Ф.О. Ярошенко, А.І. Мярковський, В.І. Антипов, О.М. Бандурка, В.Т. Білоус, Л.Л. Тарангул, З.С. Варналій, О.В. Солдатенко, О.В. Литвин та інші. У своїх дослідженнях вони обґрунтовують об’єктивну необхідність процесу модернізації органів ДПС України та налагодження партнерських взаємовідносин з платниками податків.
Взаємовідносини органів державної податкової служби України з платниками податків в сфері надання електронних послуг регулюються Конституцією України, законами України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», законодавством про захист персональних даних.
Також, був прийнятий ряд підзаконних нормативно-правових актів, які регулюють діяльність в сфері запровадження та функціонування електронних інформаційних ресурсів. До них належать: наказ ДПА України від 12.07.2010 №499 «Про затвердження уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і податкових органів в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв’язку з використанням електронного цифрового підпису»; Наказ ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної звітності»; Наказ ДПА України від 11. 02. 2011 р. №90 «Про внесення змін до формату (стандарту) електронного документа звітності платників податків».
    На сьогодні здійснюються роботи щодо розробки інформаційних систем „Податковий блок” та „Управління документами”. В рамках даних програм передбачається функціонування автоматизованої системи «Електронна картка». Функціонування даної системи має забезпечити підвищення рівня та ефективності послуг, що надаватимуться платникам податків; персональну ідентифікацію платника податків для отримання електронних послуг та перехід на безпаперову технологію роботи з ДПС України; доступ до Електронного кабінету платника податків в ДПС України, зокрема, для подання податкової звітності, оновлення обліку даних платника, листування з органами ДПС України, взаємодії в інтерактивному режимі; для шифрування персональної інформації при взаємодії автоматизованою інтерактивною системою ДПС та використання електронно-цифрового підпису, що дасть можливість надати документам та запитам юридичного статусу; як засіб переходу від обліку податків до обліку операцій платника податків з об’єктами оподаткування. Картка забезпечить облік не тільки платежів, а й операцій, які здійснюють платники податків з об’єктами оподаткування [1, c. 141].
     Таким чином, процес модернізації діяльності органів державної податкової служби відповідно до європейських стандартів та з використанням інноваційних методів обслуговування платників податків є об’єктивно необхідним, стратегічним та пріоритетним напрямком на шляху становлення державності України і підвищення її іміджу на міжнародній арені.
 
Список використаних джерел:
1. Жаров А.І. Запровадження електронних інформаційних ресурсів в діяльність органів державної податкової служби України / А.І. Жаров, Ю.Б. Турчиняк // Збірник тез науково-практичного семінару «Адміністративно-процесуальна діяльність органів ДПС України у сфері взаємовідносин з платниками податків: сучасний стан та напрями модернізації». – Ірпінь: Національний університет ДПС України, 2011 р. – С.138-144. {jcomments on}
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2022
January
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція