... Коментарі вільні, але факти священні (Ч. Скотт) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 06.10.2016 - Секція №2
Для України і всіх місцевих громад перспектива членства у Раді Європи висуває нові завдання: привести власне законодавство про місцеве самоврядування і локальні акти місцевого самоврядування у відповідність до європейських норм (здійснивши реформу місцевого самоврядування і адміністративно-територіальну реформу), підвищити потенціал місцевих органів і покращити якість надання адміністративних і соціальних послуг.
В Україні закладені конституційні засади місцевого самоврядування, ратифікована Верховною Радою Європейська хартія місцевого самоврядування, прийнято низку базових нормативно-правових актів, які створюють правові та фінансові основи його діяльності. Проте від часу прийняття Конституції України та фундаментальних для місцевого самоврядування нормативно-правових актів, розвиток місцевого самоврядування фактично зупинився на рівні територіальних громад – міст обласного значення, оскільки їх переважна більшість через надмірну подрібненість та надзвичайно слабку фінансову базу виявилась не спроможною до виконання усіх повноважень місцевого самоврядування.
Міжнародний досвід демонструє, що не можливо здійснити перерозподіл повноважень та ресурсів між органами виконавчої влади та місцевого самоврядування на користь останніх без їх посилення (укрупнення) чисельно та територіально.
Суб’єктом усіх перетворень міста є територіальна громада. Тільки сильна місцева громада, здійснюючи міське самоврядування як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування, може досягти чіткого консенсусу всередині громади у питаннях, пов’язаних з побудовою моделі довгострокового розвитку міста та його стратегічних пріоритетів. Як місцева громада, що будує сильну спільноту, виконавчі органи влади в кожному місті України мають надавати суттєвого значення цим процесам. Розвиток міської громади передбачає формування ефективних органів місцевого самоврядування, забезпечення участі у розбудові міста всіх зацікавлених сторін та спільне бачення владою і громадою його майбутнього.
З огляду на наведене, можна стверджувати, що задоволення потреби всіх громадян і гарантування економічного та соціального розвитку міста чи села має охоплювати формування та реалізацію певних цілей і завдань, а саме:
1. розвиток громадянського суспільства:
– впровадження різних форм взаємодії та структурованого суспільного діалогу міської влади з інституціями громадянського суспільства для розвитку політичного та соціального діалогу;
– стимулювання інституцій громадянського суспільства на досягнення високих стандартів якості у сферах реалізації ними своїх власних завдань, так і у тих питаннях, де вони долучаються до вирішення загальноміських проблем;
– активна участь мешканців міста в реалізації різноманітних проектів та ініціатив, для усвідомлення мешканцями міста себе активними членами громади, яка прагне до процвітання;
2. формування системи муніципального управління:
– впровадження моделі розширення кола повноважень органів місцевого самоврядування у сфері надання адміністративних та соціальних послуг, охорони здоров’я, освіти, культури, містобудування тощо;
– впровадження та пошук творчих рішень для забезпечення зростання обсягів інвестицій у різні сфери міського розвитку для додаткового фінансування регенерації внутрішнього середовища, оновлення житлового фонду, громадського транспорту, впровадження енергозберігаючих систем тепло-, електро- та водопостачання й ін.
– контроль ефективності діяльності органів місцевого самоврядування. Підвищення рівня компетенції посадовців та впровадження постійного контролю ефективності виконання ними своїх обов’язків на основі об’єктивних індикаторів;
3. розвиток адміністративних та соціальних послуг, орієнтованих на громадян:
– розвиток каналів зворотного зв’язку;
– спрощення процедури отримання і надання послуг у різних сферах (на прикладі «Прозорий офіс»);
– обмін кращими практиками на рівні міст та регіонів;
4. розширення взаємодії на міжнародному та міжрегіональному рівні.
Майже в кожному місті України існує необхідність технологічної бази та прискорення темпів заміни застарілих технологій та обладнання. Підприємства повинні почати з процесу модернізації та оновлення своїх потужностей. Ключовий момент у цьому – інвестування. Тому місто має розширити залучення приватних, іноземних, та вітчизняних інвесторів, які будуть готові інвестувати в наявні компанії, принесуть власні ноу-хау та нові технології, а також тих, які засновують нові компанії з якісними робочими місцями.
У цьому напрямі, на наш погляд, варто проводити роботу щодо:
1) створення сприятливого бізнес-клімату для розвитку сталого бізнесу;
2) розвитку інфраструктури для малого і середнього бізнесу;
3) формування кваліфікованого і освіченого кадрового потенціалу;
4) залучення приватних інвестицій тощо.
У той час, більшість міст нашої держави прагне до вдосконалення майже всіх сфер суспільного життя, як от: якість надання комунальних послуг, транспортної системи, захист навколишнього середовища, охорона, здоров’я, освіта і культура.
Розвиток кожного міста повинен ґрунтуватись на власних принципах і пріоритетах, враховуючи потреби суспільства, дотримання прав людини, розширення участі усіх категорій населення та в рівному доступі громадян до освіти, культури, послуг охорони здоров’я, соціального захисту та працевлаштування. Аналогічні позиції передбачені і в Європейській хартії місцевого самоврядування, прийнятій у 1985 році. Згідно її положень органи місцевого самоврядування є «однією з головних підвалин будь-якого демократичного режиму», а охорона здоров’я і посилення місцевого самоврядування – важливим внеском у розбудову суспільства на принципах демократії, участі та децентралізації влади. Цей документ також передбачає право громадян на участь в управлінні державними справами, законодавчу гарантію фінансової автономії місцевого самоврядування й ін. {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2022
January
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція