... Не помиляється тільки той, хто нічого не робить (В. І. Ленін) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 23.02.2017 - СЕКЦІЯ №2
Процеси децентралізації влади направлені на підвищення функціональної результативності роботи державного апарату та системи місцевого самоврядування, забезпечення максимальної відповідності структури, форм, методів і впливу управлінського апарату завданням різних сфер суспільного виробництва, та сфери будівництва – зокрема.
Як показав аналіз судової практики, переважна більшість спорів у сфері містобудування, які передані на розгляд адміністративних судів, виникають у зв’язку зі здійсненням органами державного архітектурно-будівельного контролю заходів, спрямованих на дотримання суб’єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, та правомірності складення приписів, постанов про накладення штрафів за порушення містобудівної діяльності [1].
До кола органів державного архітектурно-будівельного контролю віднесенні структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» [2]. 
Управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю у рамках децентралізаційних процесів здійснюється виконавчим органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад шляхом: надання (отримання, реєстрації), повернення (відмови у видачі) чи анулювання (скасування реєстрації) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів; а виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних рад - щодо об’єктів I, II, III категорій складності, розташованих в межах відповідних населених пунктів (ч. 1, п. 7 ст. 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад - щодо об’єктів I, II, III, IV категорій складності, розташованих в межах відповідних міст [3].
Звертає на себе увагу положення Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» [4], який містить норми щодо встановлення повноважень виконавчих органів сільських селищних та міських рад, в тому числі і у сфері будівництва, зокрема вони наділені правами надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». 
  Очевидним є звуження управлінських прав у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю виконавчих органів сільських селищних та міських рад у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Ще одним нормативно-правовим актом, що визначає зміст управління у сфері архітектурно-будівельного контролю виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, є Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю (далі – Положення) [5]. Відповідно до п. 3, 4 Положення основним завданням органу держархбудконтролю є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності, а до серед його завдань є: надання, отримання, реєстрування, повернення документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, відмова у видачі таких документів, анулювання їх, скасування їх реєстрації; прийняття в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти (видає сертифікати, реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків).
Необхідно до завершення здійснення заходів з утворення органів державного архітектурно-будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах або визначення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, на які покладаються повноваження, визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», «однозначно» окреслити зміст управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю у нормативно-правових актах, що містять у собі відповідні норми права.
 
Список використаних джерел:
1. Огляд практики розгляду справ зі спорів, які виникають у сфері містобудування та архітектурної діяльності [Електронний ресурс]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://www.vasu.gov.ua/sudovapraktika/uzagalnennya/oglad_mistobuduvanna/ (дата звернення 20.02.2017 р.). – Назва з екрана.
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства: Закон України від 9 квітня 2015 № 320-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/320-19. 
3. Про регулювання містобудівної діяльності: Закон України від 17лютого 2011 № 3038-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/3038-17
4. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80/page2
5. Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю: постанова Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 р. № 671 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/671-2015-%D0%BF {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
Грудень
ПнВтСрЧтПтСбНД
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція