... Час проходить, але сказане слово залишається (Л. М. Толстой) ...

Головне меню

Міжнародна науково-практична конференція 12.12.19 - СЕКЦІЯ №6
Передумовою корупції в сучасній українській дійсності часто стає суб’єктивізм при прийнятті управлінських рішень, відсутність достатньої інформації про адміністративну послугу, брак знань та можливостей впливати на її надання, а також неможливість оскаржити таку сервісну діяльність органу публічного управління і впливати на це правовим шляхом. Наявність таких рудиментів є сучасною корупцією – так званою «корозією влади» [1, с. 10].
Цифровізація публічного управління, органів кримінальної юстиції загалом та органів прокуратури України зокрема має важливе значення для сучасного стратегічного планування і реформування застарілої системи процесуального керівництва, а також контролю і взаємодії органами превенції у протидії корупції, що зокрема стосується такої діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції. Відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 року №1700-VІІ [2] спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції являються органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро, Національне агентство з питань запобігання корупції.
Органи прокуратури здійснюючи свою координаційну діяльність та протидії корупції під час здійснення нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство згідно ч.1 ст.2 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року №1697-VІІ, мають користатися зручними сучасними засобами цифрових баз даних, реєстрів та платформ, на яких має розміщуватися відповідна інформація з різними режимами використання безпеки, що забезпечить законність, оперативність, повноту інформації для прийняття відповідного процесуального рішення, а  також зробить ефективним процес процесуального керівництва та координації слідчих рішень з урахуванням безумовної самостійності слідчого.
Запорукою прогресивного розвитку кримінального судочинства є створення взаємодії системи органів кримінальної юстиції за сучасною, демократичною та прозорою процедурою шляхом відкриття інформаційного електронного доступу до процесу прийняття і реалізації рішень у сфері кримінального процесу на рівні європейських стандартів, яка б надійно забезпечила захист прав та інтересів людини, протидії злочинності та забезпечення правосуддя. 
Важливою складовою цього процесу є забезпечення доступу до баз даних та інформаційних систем, а також сервісно-орієнтована діяльність суб’єктів кримінального процесу. Сучасний кримінальний процес України перебуває у стані формування вітчизняного електронного кримінального провадження. Тотальна інформатизація всіх сфер життя суспільства зумовлює об’єктивну потребу переходу до електронного кримінального провадження, електронної кримінальної процесуальної взаємодії між суб’єктами кримінального провадження, забезпечення інтероперабельності електронних систем органів кримінальної юстиції, державних реєстрів та баз даних. Зазначене потребує концептуального оновлення електронного сегмента кримінальної юстиції, передумовою якого є вивчення провідного світового досвіду в цій сфері.
Отже, складовою розвитку даної сфери має бути розвиток: формування електронних процесуальних документів на основі уніфікованих формулярів, електронну процесуальну взаємодію між слідчим та процесуальним керівником (прокурором), електронну процесуальну взаємодію органів досудового розслідування з іншими суб’єктами кримінального провадження за допомогою загальнодержавної системи віртуальних поштових скриньок, розвиток системи інтероперабельності системи електронного кримінального провадження, що має об’єднувати електронні бази даних поліції, ряд державних реєстрів та 24 системи інших державних органів
Вважаємо доцільним Главу 2 КПК України доповнити принципами «пріоритету офіційного електронного процесуального документа» та «відкритості електронного провадження», передбачивши їх у п.п. 23, 24 ч. 1 ст. 7 та ст.ст. 29-1, 29-2 КПК України, про що автором вже вносились пропозиції під час Круглого столу : Електронне кримінальне провадження», яка відбулася 25 липня 2019 року в Національній академії прокуратури України [3]. 

Список використаних джерел:
1. Мельник М.І. Корупція – корозія влади (соціальна сутність, тенденції та наслідки, заходи протидії). Київ: Юридична думка, 2004. С.10, 58. 400 с.
2. Закон України «Про запобігання корупції». 14 жовтня 2014 року. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18
3. Круглий стіл: Електронне кримінальне провадження». 25.07.2019. Київ. НАПУ. URL: http://napu.com.ua/materialy/elektronne_kruminalne_provadjenia.pdf

 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2020
October
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2019 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція