... Час проходить, але сказане слово залишається (Л. М. Толстой) ...

Головне меню

Міжнародна науково-практична конференція 10.12.20 - СЕКЦІЯ №1
Демократична система не може бути створена і ефективна без відповідної культури населення. Демократія включає перетворення людини в джерело влади, визначає долю його країни і міжнародної політики. Звичайно, в умовах демократії не кожен має реальний вплив на прийняття політичних рішень, але свідомий вибір і дії більшості громадян залежать від інтересів різних груп, компетентності та відповідальності правлячих еліт.
Права людини окреслюють певну область здібностей людини у відносинах з іншими людьми, суспільством і державою і, отже, є невід'ємною частиною його життя як члена суспільства. Важливо, що права людини безпосередньо пов’язані з соціальним існуванням людини. Це логічно випливає з їхньої природи – деякі права не можуть здійснюватися поза суспільством, а сам факт їх застосування є двостороннім і передбачає накладення відповідальності на інших членів суспільства або держави [1, с. 82-88].
Здатність громадян приймати раціональні рішення, брати участь у політичному житті не формується спонтанно, а набувається в процесі систематичного придбання відповідних знань і досвіду.
Демократія передбачає проголошення, гарантію і ефективне здійснення прав громадян – економічних, політичних, громадянських, соціальних, культурних, а також – і їх зобов’язань відповідно до міжнародних стандартів, закріплених у Хартії прав людини. Закон України від 10 грудня 1991 «Про вплив міжнародних угод на територію України» встановлює порядок застосування міжнародного права прав людини [2, с. 684].
Демократія передбачає взаємну відповідальність держави і громадян. Це виражається в вимозі не вчиняти дій, що порушують їх взаємні права та обов’язки. Конституція України говорить: «Держава несе відповідальність перед народом у своїй діяльності. Створення та захист прав і свобод людини – головне завдання держави» (ст. 3). Арбітром в разі можливих конфліктів між державою і громадянином є незалежний і демократичний суд.
Останнім часом робота громадських рад вважається перспективною формою громадської діяльності органів місцевого самоврядування з населенням. Вони утворюються в органах і на керівних посадах місцевого самоврядування з метою задоволення потреб членів територіальної громади, надання соціальної допомоги та здійснення місцевого самоврядування. Ідеї консультативної демократії також втілюються в участі державних структур у місцевих справах. Фактично, в країнах з розвиненою демократією консультативні комітети активно замінюють різні комісії і комітети, члени яких мають представницькі повноваження або є керівниками. Таким чином, в Україні є надійна перспектива для розвитку громадянського суспільства, яке є основою – гарантом прав і свобод людини [3, с. 4].
Таким чином, права людини і демократія як одне з головних досягнень людства тісно переплетені і не можуть існувати одне без одного. Зрештою, демократія виникає з прав людини, а права людини є наслідком демократії.
    
Список використаних джерел:
1. Дністрянський С. Демократія та її майбутнє. Вибори та демократія, 2005. 82—88 с.
2. Колодій А. Основи демократії. Київ, 2010. 684 с.
3. Колпачков А. Проблеми змін в політичній системі України: політико-правовий вимір. 2003. 4 с.

 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2021
November
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція