... Розум полягає не лише в знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання (Аристотель) ...

Головне меню

Міжнародна науково-практична конференція 15.04.21 - СЕКЦІЯ №2
У Великій Британії чітко розподілено, що таке юридична послуга і юридична допомога. Офіційна безкоштовна юридична консультація у цій країні називається «юридична допомога» (відповідно до Закону про правову допомогу й консультації 1949 року) [2], а «юридична послуга» – це площина бізнес-індустрії. Також існують так звані державні юридичні послуги, які надаються суб’єктам публічного статусу спеціальними юристами – службовцями державної юридичної професії. Законодавством країни передбачено, що тільки фізичні і юридичні особи, уповноважені регулювальним органом, або ті, які звільнені від вимоги бути уповноваженими, мають право здійснювати юридичну діяльність. Як тільки фізичні та юридичні особи отримують дозвіл на провадження діяльності у сфері права від публічної адміністрації, вони стають об’єктом регулювання. 
Такими суб’єктами зокрема є [5]:
– юрисконсульти, які складають більшу частину юридичної професії й часто мають прямий контакт зі своїми клієнтами, надаючи юридичні консультації та допомогу з низки питань. Вони особисто представляють клієнтів у судах нижчої інстанції (магістратські суди, окружні суди і трибунали). Вони також можуть представляти клієнтів у вищих судах (Королівський суд, Високий суд, Апеляційний суд і Верховний суд). Регулювальним органом щодо них є Управління з регулювання соліситорів (SRA);
– адвокатура, що складає другу за величиною частину юридичної професії. Адвокати уповноважені проводити зарезервовану юридичну діяльність як юридичні консультанти та безпосередньо адвокати в залі суду. Регулювальним органом щодо них є Рада зі стандартів адвокатів (BSB); 
– юридичні особи, тобто юристи-практики, робота яких аналогічна роботі адвоката. Регулювальним органом щодо них є CILEх;
– професійні юристи, що займаються операціями з нерухомістю. Для провадження зазначеної діяльності потрібна ліцензія, яку видає спеціальна Рада (Council for Licensed Conveyancers); 
– патентні повірені – фахівці з патентів й інтелектуальної власності. Регулювальним органом щодо них є Рада з регулювання інтелектуальної власності;
– особи, що мають право надавати послуг у сфері товарних знаків і дизайну. Регулювальним органом щодо них є Рада з регулювання інтелектуальної власності;
– фінансові юристи, які представляють клієнтів у суді, коли виникає проблема вирішення витратних питань. Регулювальним органом щодо них є Рада зі стандартів адвокатських витрат.
– нотаріуси – юристи, які призначаються архієпископом Кентерберійським. Вони завіряють і засвідчують підписи й документи. Регулювальним органом щодо них є магістр факультетів;
– дипломовані бухгалтери. Назва «дипломований бухгалтер» вказує на те, що людина пройшла як мінімум трирічне поглиблене навчання, здала серію іспитів з фінансового менеджменту, аудиту, бізнес-стратегії та оподаткування й вирішила продовжити професійний розвиток, щоб зберегти свої навички та розвивати їх надалі. Регулювальним органом щодо них є Інститут дипломованих бухгалтерів у Великобританії (ICAEW) [6].
Але не зважаючи на низку позитивних моментів у Великобританії й досі триває реформа правової допомоги, яка була розпочата Законом LASPO від 2012 року [4]. Створення нового законодавства про правову допомогу було політично складним процесом. Адже Уряд країни прийняв рішення на економію бюджетних ресурсів, а отже, ввів далекосяжні обмеження, стверджуючи, що витрати на правову допомогу є надто високими. Зрозуміло, що такі обмеження вплинуть, як на одержувачів правової допомоги, так і сферу застосування. З багатьох проблем вони більше не отримують правової допомоги, якщо не мають дуже серйозних фінансових проблем. Реформа вступила в дію у квітні 2013 року і, як очікувалося, кількість учасників судового процесу, що будуть самостійно представляти себе, зросте. Були побоювання, що це збільшення призведе до неефективних, повільніших та більш дорожчих процесів. Неурядові організації також стурбовані обмеженнями сфери застосування, оскільки їм доведеться відмовити багатьом заявникам у доступі до їхніх послуг. Подібно до Франції, Бельгії та Нідерландів, адвокати, що надають правову допомогу виступають проти запропонованого зниження їх гонорару [1].
Для вирішення вказаної проблеми були створенні комунальні організації з надання правових послуг, це унікальний вид професійних правових послуг і консультацій, доступних у громадах по всій території Великобританії. Правові послуги доступні для будь-кого, але в першу чергу орієнтовані на тих, хто має низький дохід або отримує пільги. Існують різні структури, що надають комунальні юридичні послуги, наприклад, Бюро консультацій для громадян - це благодійна організація, яка фінансується за рахунок пожертв приватних осіб та компаній, а також за рахунок фінансування з бюджету Комісії з юридичних послуг та Національної лотереї [3].
Юридична служба громади Ю це ще одна структура, діяльність якої фінансується урядом, що пропонує безкоштовні юридичні послуги для членів громади. Юридичні послуги громади надаються у різні способи, включаючи телефонні лінії та Інтернет. Мета таких послуг т надати належну професійну юридичну консультацію всім [3]. 
Адже, доступ правової допомоги у Великобританії   є важливою особливістю державної політики, а отримання якісної юридичної консультації я це право, яке має бути доступним для всіх, а не лише для тих, хто може собі це дозволити.
    
Список використаних джерел:
1. Barendrecht, Maurits, Laura Kistemaker, Henk Jan Scholten, Ruby Schrader, Marzena Wrzesinska. Legal Aid in Europe: Nine Different Ways to Guarantee Access to Justice? WODC, Ministerie van Veiligheid en Justitie, 2014. https://www.hiil.org/wp-content/uploads/2018/09/Legal-Aid-in-Europe-Full-Report.pdf
2. Community legal services. Contactlaw. URL: https://www.contactlaw.co.uk/ community-legal-services.html
3. Community legal services. Contakt law, 2020/ https://www.contactlaw.co.uk/ community-legal-services.html
4. Guidance Parole and the LASPO Act 2012. GOV.UK, 2014. https://www.gov.uk/ government/publications/parole-and-the-laspo-act-2012
5. Rab, Suzanne. Regulation of the legal profession in the UK (England and Wales): overview. Practicallaw. URL: https://uk.practicallaw.thom sonreuters.com/7-633-7078?transitionType=Default&contextData=(sc.Default) &first Page=true&bh cp=1
6. Рябець О.М. Публічне адміністрування діяльності юридичних компаній в Україні: дис. на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07. «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право». Науково-дослідний інститут публічного права, Науково-дослідний інститут публічного права Київ, 2020. 222 с.
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2021
Листопад
ПнВтСрЧтПтСбНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція