... Геній - це розум, який знає свої межі (А. Камю) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 11.12.2013 - Секція №2
В Україні створена й діє система податкових органів, які очолює Міністерство доходів і зборів України. Структурна побудова органів міністерства дозволяє якісно виконувати покладені на них завдання й функції. Проте періодично фіскальна діяльність держави потребує суттєвих організаційних та нормативних змін, які б відповідали вимогам часу, забезпечували неухильне виконання податкових та інших фінансових обов’язків платниками податків, забезпечували належний рівень їх податкового обслуговування [1]. Тим не менш, ніщо не заважає Україні, перебуваючи поза європейськими організаційними структурами і ставлячи собі на меті курс на інтеграцію у ці структури в перспективі, запроваджувати в своїй країні певні правові, політичні, економічні й управлінські стандарти, тобто переходити у будь-якій галузі життя на європейські технології прийняття рішень, розв’язання завдань і вирішення проблем [2].
Як свідчить міжнародний досвід, важливою передумовою для підвищення якості (продукції, послуг чи життя) є розробка ефективних систем менеджменту якості. Найбільш розповсюдженою нормативною основою для створення таких систем є міжнародний стандарт ISO 9001:2000. Міжнародні стандарти розробляють, як правило, технічні комітети ISO. Кожний комітет – член, зацікавлений у предметній галузі діяльності, для якої було створено технічний комітет, має право бути представлений у цьому технічному комітеті. 
Система управлінню якістю відноситься до діяльності всередині організації, спрямованої на задоволення вимог споживачів до якості. Щоб пересвідчитися, що в організації є система управління якістю, споживачі або органи влади можуть вимагати підтвердження відповідності системи управління якістю вимогам моделі ISO 9001. Тоді споживач, як друга сторона, або незалежний реєстратор – орган по сертифікації системи якості, як третя сторона, приходять для аудиту або підтвердження існування такої системи. Якщо реєстратор визнає, що організація виконує вимоги стандарту ISO 9001, то організація реєструється та отримує сертифікат, що визнається багатьма споживачами [3].
Загальні вимоги до системи управління якістю – організація повинна встановити, задокументувати, впровадити та підтримувати систему управління якістю і постійно поліпшувати її результативність відповідно до вимог стандарту ISO.
Загалом, враховуючи публічно-правовий характер діяльності органів виконавчої влади під час надання адміністративних послуг, нами виділено такі шляхи удосконалення державного управління:
1. Забезпечення балансу інтересів держави та набувача послуг.
2. Керованість процедурами надання адміністративних послуг.
3. Оптимальне кадрове забезпечення здійснення процедур надання адміністративних послуг.
4. Надання адміністративних послуг на основі принципу законності.
5. Чітке врегулювання законодавством процедур надання адміністративних послуг.
6. Системний підхід до здійснення державного управління.
7. Постійне поліпшення державного управління.
8. Прийняття рішення на підставі фактів [4].
Тож завданням побудови системи управління якістю в органах державної влади є створення умов, які гарантували б належну якість послуг, які органи державної влади надають різним категоріям споживачів. Оскільки якість послуг органів державної влади формується в рамках внутрішніх процесів цих органів, для створення таких умов необхідно створити ефективну систему управління цими процесами – що і є системою управління якістю. Стандарт ДСТУ ISO 9001-2001 містить загальновизнані міжнародні вимоги до системи управління якістю будь-якої організації, виконання яких повинно забезпечити впевненість у тому, що споживачі стабільно отримуватимуть тільки якісні послуги. Тож нами сформовано ряд пропозицій та практичних рекомендацій щодо впровадження розглянутого стандарту в роботу органів Міндоходів:
– Розробка інструкцій, положень які регулюють діяльність Міністерства доходів і зборів України з урахуванням міжнародних стандартів управління якістю.
– По можливості окремо визначати стандарти для кожного органу окремої спеціалізації.
– Ефективним є також розроблення методики оцінки якості управління, яка б дозволила у кількісних показниках проводити моніторинг процесів покращення якості надання послуг Міністерством доходів і зборів України.
 
Список використаних джерел:
1. Гой В.П. Правове забезпечення діяльності органів державної податкової служби України по роботі з великими платниками податків: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юрид. наук: спец. 12.00.07 «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право» / В.П. Гой. – Ірпінь, 2011. – 22 с.
2. Багмет М.О. Історія та практика державного управління і місцевого самоврядування в Україні / М.О. Багмет, В.М. Ємельянов – ІІ том. –2006. – 292 с. 
3. Упровадження системи управління якістю згідно з вимогами стандарту ISO 9001:2001 у роботу органів державної влади та місцевого самоврядування: Методичні рекомендації. – 2007. – Суми. –58 c. 
4. Петьовка В. Про запровадження системи управління якістю у сферу надання адміністративних послуг: окремі проблеми та шляхи їх розв’язання / В. Петьовка. // Віче, – 2013. – № 16. – С. 16-18. {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2022
August
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція