... Тричі вбивця той, хто вбиває думку (Р. Ролан) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 27.02.2014 - Секція №6
Тези доповіді присвячені діяльності працівників органів внутрішніх справ з питань протидії втягненню дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність. Одним із напрямків реалізації завдань працівниками органів внутрішніх справ у зазначеній сфері є виявлення і притягнення до відповідальності осіб, які втягують дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність. Питання захисту дітей від протиправних посягань на їх моральний, психічний та фізичний розвиток є надзвичайно важливим та актуальним для суспільства й держави.
Практично кожний підрозділ та служба органів внутрішніх справ приймають участь у протидії правопорушуючої діяльності як з боку дітей, так і дорослих, які втягують їх до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність:
1) міліція громадської безпеки:
– патрульна служба - припинення правопорушуючої поведінки дітей на вулиці, а також антигромадської поведінки дорослих осіб у громадських місцях [1];
– служба дільничних інспекторів міліції - встановлення осіб, які проживають на контрольованій території та втягують дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність (пияцтво, азартні ігри тощо) [2];
– кримінальна міліція у справах дітей - проведення профілактичної роботи стосовно ряду категорій дітей (які вчинили правопорушення, у тому числі і до досягнення віку адміністративної відповідальності; які вживають наркотичні засоби, психотропні й одурманюючі речовини; які звільнені від кримінальної відповідальності або покарання та ін.), а також відносно батьків або осіб, що їх замінюють, що не виконують своїх обов’язків з виховання й належного нагляду за дітьми; виявлення осіб, які втягують дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність; виявлення дітей, що опинилися без піклування батьків; облік правопорушень дітей на підвідомчих територіях, а також виконання ряду інших профілактичних функцій [3];
2) органи досудового розслідування – розслідування кримінальних проваджень даної категорії, з’ясування причин і умов, що сприяли втягненню дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність [4].
Кримінальної міліції у справах дітей є провідним суб’єктом протидії втягненню дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність. Відповідно до п. 1.2 Інструкції з організації роботи підрозділів кримінальної міліції у справах дітей основними завданнями, є:
– організація та здійснення профілактичних заходів з дітьми в навчальних закладах, за місцем проживання з метою запобігання вчиненню ними адміністративних і кримінальних правопорушень;
– організація та здійснення заходів індивідуальної профілактики з дітьми, що вчинили адміністративні та кримінальні правопорушення, були засуджені до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі, звільненими зі спеціальних виховних установ;
– вжиття заходів щодо недопущення рецидивної злочинності;
– встановлення місцезнаходження дітей у разі їх зникнення;
– розкриття кримінальних правопорушень, учинених дітьми;
– виявлення та припинення фактів жорстокого поводження з дітьми, учинення стосовно них насильства, у тому числі батьками, законними представниками;
– організація надання правової та психологічної допомоги дітям, які є потерпілими в кримінальному провадженні чи стали свідками кримінального правопорушення [3].
Для ефективного вирішення проблеми протидії втягненню дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність органи внутрішніх справ тісно співпрацюють із спеціальними суб'єктами протидії та профілактики, наприклад, службами в справах неповнолітніх, на які покладається, наприклад, координація діяльності всіх органів і установ системи профілактики бездоглядності та правопорушень дітей.
В якості основних завдань органів внутрішніх справ з протидії втягненню дітей до злочинної та іншої антигромадської діяльності відповідними нормативно-правовими актами визначаються:
– попередження бездоглядності, безпритульності, правопорушень та антигромадських дій дітей;
– попередження протиправних дій з боку дорослих осіб, які втягують дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність;
– виявлення й усунення причин і умов зазначених дій дорослих осіб;
  – забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей;
– соціально-педагогічна реабілітація дітей, які перебувають у соціально небезпечному становищі;
– виявлення й припинення випадків втягнення дітей до незаконної дитячої праці, у вчинення злочинів та іншу антигромадську діяльність.
Недоліком законодавства, на нашу думку, є те, що на даному етапі розвитку України немає єдиного законодавчого акта, нормами якого б визначалися ключові засади механізму протидії та профілактики бездоглядності та правопорушень серед дітей. Зазначений нормативно-правовий акт сприяв би упорядкуванню діяльності органів і установ, які займаються попередженням бездоглядності та правопорушень серед дітей. У єдиному законодавчому акті необхідно висвітлити коло відповідних суб’єктів, їх функції й основні напрямки діяльності, завдання у сфері протидії втягненню дітей до незаконної дитячої праці, у злочинну та іншу антигромадську діяльність, закріпити заходи і засоби протидії, приділити увагу питанням правового статусу дітей, відносно яких здійснюються профілактичні та реабілітаційні заходи.
 
Список використаних джерел:
1. Про затвердження Статуту патрульно-постової служби міліції України: Наказ МВС України від 28.07.1994р. № 404 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/
2. Про затвердження Положення про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України: Наказ МВС України від 11.11.2010р. № 550 // Офіційний вісник України від 20.12.2010. – 2010 р., №95, стор. 120, стаття 3386.
3. Про затвердження Інструкції з організації роботи підрозділів кримінальної міліції у справах дітей: Наказ МВС України від 19.12.2012 р. № 1176 // Офіційний вісник України від 08.02.2013. – 2013 р., №8, стор. 48, стаття 288
4. Про організацію діяльності органів досудового розслідування Міністерства внутрішніх справ України: Наказ МВС України від 09.08.2012 № 686 // Офіційний вісник України від 12.11.2012. – 2012 р., №84, стор. 100, стаття 3408. {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2022
Серпень
ПнВтСрЧтПтСбНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція