... Приклад діє сильніше погрози (П. Корнель) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 29.05.2014 - Секція №2
Сьогодні в Україні триває процес пошуку досконалої політико-правової моделі розбудови державності, яка б відповідала цінностям, визнаним в усьому світі, сприяла б поширенню демократичних принципів в органах публічної влади. Виконавча влада в Україні здійснюється відповідною системою органів, це обумовлено тим, що в Україні її утворює цілісна, єдина, впорядкована система. Система органів виконавчої влади України побудована за принципом ієрархізму, тобто вертикальних зв’язків підпорядкування між вищими і нижчими органам, який передбачає поділ на три організаційно-правові рівні: вищий, центральний,та місцевий рівень.
Дослідженням питання щодо організації системи органів виконавчої влади займалися такі вчені та науковці як: Аверянова В.Б., Битяк Ю.П., Гаращук В.М., Комзюк А.Т., Колпаков В.К. та інші.
Виконавча влада є найбільшою за матеріальною, і фінансово-економічною основою діяльності в Україні. На думку В.Я. Малиновського вона є самостійним видом реалізації державної влади в Україні, яка згідно з конституційним принципом поділу державної влади покликана здійснювати функції, покладені на виконавчу гілку влади.
Розглядаючи питання вдосконалення діяльності органів виконавчої влади, варто відмітити, що на жаль, на сьогодні має місце невдоволеність суспільства низькою ефективністю виконання своїх функцій урядом та органами виконавчої влади, низька якість надання управлінських послуг. Як наслідок, негативною тенденцією є втрата довіри громадян до органів державної влади в цілому. Тому цей факт говорить про необхідність продовження розпочатої адміністративної реформи, оскільки прийняті нормативно-правові акти не призвели до бажаного результату. Проте, ні в якому разі не варто заперечувати перші позитивні зрушення, які були направлені на вдосконалення правового забезпечення, вирішення питання про відповідальність органів виконавчої влади та їх посадових осіб, стимулювання фінансового забезпечення та ін.
Враховуючи принцип ієрархізму, ми переконані, що в першу чергу, увага має бути приділена питанням реформуванню Кабінету Міністрів України (далі – КМУ), а саме ретельному відбору кадрів. В першу чергу в уряд повинні призначатися особи, які мають чітку політичну програму дій щодо певного сектора державного управління, ініціативність та достатню мужність для відстоювання своїх поглядів і впровадження їх у життя. Важливо також запровадити ефективний механізм політичної відповідальності для членів уряду, які не досягли позитивних результатів в своїй діяльності.
Альтернативою швидкого досягнення успіху адміністративної реформи є доцільним призначення міністра «без портфеля» з питань адміністративної реформи. Тобто з числа членів КМУ має бути визначена особа, вільна від інших функцій, яка буде ініціювати в уряді та парламенті питання реалізації конкретних заходів щодо проведення адміністративної реформи, координувати ці процеси та нести політичну відповідальність за її проведення. Варіант стосовно призначення такої посадової особи в адміністрації Президента не може братись до уваги, так як він не є ефективним, оскільки всі установчі та кадрові рішення щодо органів виконавчої влади за новою Конституцією переходять до КМУ.
Разом з цим, необхідним видається перегляд повноважень та функцій уряду, а також остаточне визначення «рівня» виконавчої влади, на якому ці повноваження доцільніше здійснювати.
Отже, реформування державного управління має перетворювати систему центральних органів виконавчої влади, зокрема КМУ, на узгоджений та чіткий механізм з розподілом повноважень та відповідальності, пристосованим за змістом та переліком державних функцій, обґрунтованою штатною чисельністю та спрямований на задоволення потреб народу України. І як наслідок, він має підвищити рівень ефективності державного управління та скоротити використання коштів державного бюджету на утримання державного апарату. {jcomments on}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2022
Січень
ПнВтСрЧтПтСбНД
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція