... Успіх вимірюється не тим наскільки високо ви вилізли, а тим, скільки ви з собою принесли (У.Роуз) ...

Головне меню

Науково-практична Інтернет-конференція 11.12.2014 - Секція №5
Передумовою внесення змін в КК України і прийняття нових статей послугувало те, що в певний період люди масово почали перешкоджали діяльності військовим шляхом блокування виходу (виїзду) з військової частини. Постало питання як кваліфікувати дії цих людей, так як подібної статті в Кримінальному кодексі України не було, стало необхідним доповнити КК України новим складом злочину. Саме ці причини послужили криміналізації даного діяння.
Одним із перших питань, які постають перед нами це те, що вчинення злочину є обов’язковою ознакою злочину. Часом вчинення цього злочину КК України визначає особливий період. 
Тому доречним постає питання, як буде кваліфікуватись діяння в інший період? Дивлячись на те, що жодної інформації з цього приводу нема, слід самому дійти до певних висновків. Можливі два варіанта розвитку подій з даного питання. Перший полягає в тому, що дана стаття буде використовуватись тільки особливий період, адже така прогалина в законі буде викликати ускладнення в правозастосуванні. Тобто, виходячи з логіки законодавців, перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в «не особливий період» не повинно тягнути за собою ніякої відповідальності. Другий варіант полягає в тому, що законодавець все ж таки внесе певні зміни в дану статтю і усуне всі недоліки, передбачивши в статті, можливо додатковий пункт, який буде стосуватися іншого періоду часу, окрім особливого.
Можливо розглянути такий варіант змін до ст. 114-1 Кримінального кодексу України:
Стаття 114-1. Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань
1. Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань – карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
2. Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий, воєнний період - карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.
Те саме діяння, яке призвело до загибелі людей або інших тяжких наслідків, – карається позбавленням волі на строк від восьми до п’ятнадцяти років.
Наступним, і не менш важливим питанням є те, як потрібно кваліфікувати даний злочин коли він вчинюється власне військовою чи посадовою особою. Про це законодавець не згадує. Тому, можна зробити тільки власні висновки з цього приводу. Якщо перешкоджання утворює ознаки самостійного злочину – вчинене, за наявності для того підстав, слід кваліфікувати за сукупністю злочинів. 
Аналізуючи питання про об’єкт злочину ст. 114-1 КК України, можна вважати, що ним є – є національна безпека України.
З об'єктивної сторони злочин, передбачений ч. 1 ст. 114-1 КК України, характеризують дії або бездіяльність, які полягають у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань України в особливий період. 
Визначено, що відповідно до ч.1 ст.114-1 КК України суб’єкт злочину загальний – фізична, осудна особа, якій до вчинення злочину виповнилося шістнадцять років. 
Суб'єктивна сторона злочину характеризується умислом. Ставлення до наслідків у вигляді загибелі людей або інших тяжких наслідків (ч. 2 ст. 114-1 КК України) характеризується умислом або необережністю.
Вивчаючи ст.114-1 КК України варто проаналізувати чи є в законодавстві інших держав кримінальна відповідальність за подібний злочин, нами було проаналізовано кримінальні кодекси Російської Федерації, Республіки Арменії, Федеративної Республіки Німеччини та ще ряд інших кодексів зарубіжних країн і встановлено, що така стаття відсутня кримінальних кодексах інших держав.
Дана стаття є новою для нашого правового простору, можливо інші країни з часом також введуть в своє законодавство дану статтю. 
Є ще цілий ряд неточностей які потрібно усунути в даній статті, але бажання законодавця посилити захист національної безпеки, може мати досить позитивні наслідки, а саме: ефективне застосування норми закону про кримінальну відповідальність за перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань здатне поставити під захист кримінального закону діяльність ЗСУ та інших військових формувань, спрямовану на забезпечення національної безпеки України, також шляхом правового впливу знизити рівень безкарної протидії з боку осіб заходам, що вживаються для подолання терористичної та сепаратистської діяльності в окремих регіонах нашої країни, допомогти притягнути до кримінальної відповідальності осіб, що залучені до зниження ефективності законної діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період.
  Визначаючись у напрямі удосконалення процесу законотворчості, погоджуючись із різними авторами, які виражають необхідність звести до мінімуму, а можливо й зовсім відмовитися від так званих розпливчастих і невизначених оціночних понять, таких як: істотна шкода, значний збиток, інші тяжкі наслідки. {jcomments off}
 
 

-
English French German Polish Romanian Russian Ukrainian
2021
May
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Національний розвиток держави і права повинен ґрунтуватися, у першу чергу, на:
 
На Вашу думку чи забезпечують реалізацію принципу верховенства права законодавчі реформи 2020 року?
 

Наші видання

Збірник матеріалів конференції(17.05.2012 року)
Система Orphus
Повну відповідальність за зміст опублікованих тез доповідей несуть автори, рецензенти та структурні підрозділи вищих навчальних закладів та наукових установ, які рекомендували їх до друку.

Лічильники і логотипи

Актуальна Юриспруденція